Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  چه شرط هايي را براي ثبت برند بايد رعايت كنيم؟ چه شرط هايي را براي ثبت برند بايد رعايت كنيم؟

خدمات ثبتی محمد

چه شرط هايي را براي ثبت برند بايد رعايت كنيم؟

چه شرط هايي را براي ثبت برند بايد رعايت كنيم؟

يكي از بزرگ ترين اشتباهات فعالات اقتصادي كه به دنبال برند سازي هستند اين است كه فكر مي كنند روي هر برندي مي توانند سرمايه گذاري كنند و يا اينكه هر زمان دلشان خواست مي توانند براي ثبت برند اقدام كنند. اشتباهي كه گاها به از دست رفتن سرمايه هاي زيادي منجر مي شود و حتي ممكن است جرائم بسيار سنگين تر از آن چيزي كه تصور مي كنند در انتظار آنها باشد. بنابراين لازم است كه براي ثبت برند اقدام كنيد و اين كار را بايد قبل از هر گونه سرمايه گذاري و يا انتخاب برندي انجام دهيد.

انتخاب يك تصوير به عنوان برند بدين معني نيست كه شما اجازه استفاده از آن تصوير را به عنوان برند خودتان داريد. شايد اين تصوير توسط فرد ديگري نيز به ثبت رسيده باشد و يا مالكيت آن قبلا در اختيار كس ديگري باشد و يا مهم تر اينكه بر خلاف قوانين حقوقي ثبت برند باشد. براي ثبت برند يا علامت تجاري نياز است كه شرايط و قوانين ثبت برند را رعايت كرده باشيد.

اما شرايط ثبت برند كه بايد در نظر داشته باشيد چيست؟

-         اول اينكه برند بايد بتواند موضع اصلي خود يعني تمايز بخشيدن به محصولات و خدمات را به خوبي انجام دهد. يعني بايد تصوير برند به شكلي باشد  كه به راحتي بين محصول شما با محصول ديگري تفاوت را نشان دهد.

-         نام و يا تصوير برند نبايد موجب گمراهي و يا فريب مشتريان شود. منظور اين است كه نمي توانيد از مثلا تصويري كه معرف چرمي بودن محصول است براي محصولي كه پارچه اي و يا پلاستيكي است استفاده كنيد.

-         براي ثبت برند بايد تصويري انتخاب كنيد كه مغاير با موازين شرعي، مقررات، اخلاق حسنه و يا قواعد آمره نباشد.

-         برند بايد قابليت ثبت از نظرساختار، شكل و فرم را نيز داشته باشد. نمي توان هر نوع شكل و يا ابعاد و طرحي را كه تركيبات خاص دارد مثلا چند بعدي و يا تك حرفي، عكس يا نقاشي، اسم مشخص و يا غيره است را به عنوان برند ثبت كرد زيرا ساختار برند مطابق با استاندارد هاي تعريف شده براي طرح برند نيست. استفاده از برخي از تصاوير عام، حروف عام و شناخته شده، تصاوير، صداها و غيره براي ثبت برند امكان پذير نيست و با ساختار برند تناقض دارد.

همچنين بايد براي ثبت علامت تجاري در نظر داشته باشيد كه:

-         استفاده از اسامي عام باري نوع خاصي از محصول كه اين عنوان عام تشخيص داه مي شود پذيرفته شد. مثلا نمي توان از واژه روغن براي محصول روغن استفاده كرد.

-         از توصيفات نمي توان براي ثبت برند استفاده كرد. كلمات توصيفي مانند تيز، برنده، شاد و غيره هستند.

-         اشكالي كه مفهوم خاصي به همراه نداشته باشند  مانند يك خط مستقيم و يا يك شكل هندسي ساده و يا استفاده از يك رنگ ساده را نمي توان به عنوان برند ثبت كرد.

-         برند نبايد مشابه و يا كپي شده از برند هاي ديگران باشد

-         از پرچم كشورها و يا نمادهاي سازمان ها و ارگان هاي دولتي و  تصاوير پادشاهي برخي از كشورها نمي توان براي ثبت برند استفاده كرد.

-         از موقعيت هاي جغرافيايي كه مربوط به مكان توليد محصول نيستند نمي توانيد در عنوان برند استفاده كنيد.

در خصوص ساختار ظاهري برند بايدها و نبايدهاي زيادي وجود دارد. بايد براي خلق تصوير برند نوآوري داشته باشيد و قواعد زيادي را در نظر بگيرد تا به راحتي بتوانيد برندي متفاوت را خلق كنيد و در ثبت برند نيز با مشكل مواجه نشويد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/2 ساعت: ۱۵ توسط:sabtsherkat20 :